Afhandelen vragen kost tijd
Hebben jullie de factuur wel goed ontvangen? Is hij al in behandeling genomen? En misschien wel het belangrijkst: wanneer wordt het uitbetaald? Leveranciers bellen regelmatig met vragen over de status van hun factuur.
Natuurlijk kun je jouw collega's óf een robot deze vragen laten afhandelen, maar je kunt ook die vragen voorkomen door de leverancier zélf dat inzicht te geven.
Eenvoudig zelf de status opvragen
Binnen 4CEE hebben we hier een handige tool voor ontwikkeld: het Invoice Status Portal. Hiermee kunnen leveranciers zelf de status opvragen van de door hun verstuurde facturen.
Registratie of inloggen is niet nodig. Leveranciers vullen in het online portaal, dat volledig is aangepast aan jullie huisstijl, de unieke combinatie van factuurnummer, factuurdatum en brutobedrag in. Vervolgens wordt de status van deze en overige verstuurde facturen getoond.
Vragen snel afhandelen
Als de leverancier daarna alsnog een vraag heeft over de factuur, dan kan kan hij of zij direct vanuit het portaal een e-mail versturen. De details over de betreffende factuur worden dan automatisch meegestuurd.
En tja, de afhandeling van die mail? Dat pakt een softwarerobot natuurlijk graag weer voor je op.
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Wil je meer weten over de mogelijkheden van het Invoice Status Portal? En ben je benieuwd hoe deze oplossing, eventueel gecombineerd met RPA, binnen jouw processen past? Neem dan contact met ons op.